perjantai 11. joulukuuta 2015

Joulukalenteri Luukku 11

Heippa!
Taas tää blogin kirjoittaminen on jäänyt ihan kokonaan. Meillä ollut kamala kiire heppojen ja koulun kanssa viimeiset pari päivää, mutta koitetaan nyt oikeasti ryhdistäytyä!
Tällä kertaa minä eli Melina kerron tänne vähän mun heppojen kuulumisia ja tulevia suunnitelmia.
White dream horse <3


 En ole kirjoittanut pitkään aikaan tänne mitään, joten joudun kelaamaan aikaa vähän taakse päin. Olin noin viikko sitten lauantaina maajoukkueen järjestämässä kuivaleirillä, jossa teimme ensikauden kisasuunnitelmia.
Paljon on tiedossa kisoja ulkomailla ja muutenkin on tulossa aika kiireinen kesä.
No kummiskin mulla on huomenna ja yli huomenna Haukke Lutherin -kurssi, joten kerron teille vähän miten olen valmistautunut tämän viikon aikana siihen.

Sunnuntai: Lähdimme huonon ilman ja pahan myrskyn takia maneesille. Donne oli myös mukana uuden vuokraajansa kanssa Olivian valkussa. Vincent oli ollut lauantaina todella villi ja koko aika oli mennyt pelkkiin siirtymisiin, joten Olivia ratsasti sen läpi maneesilla. Heppa oli aluksi tosi säätäjä, eikä oikein keskittynyt, mutta hetken ratsastuksen jälkeen Vincent oli ihan super! Olivia ratsasti aika pitkään niin mä menin vain loppu ravaamaan sen eteen-alas. Donne meni myös super kivasti!

Maanantai: Ulkona oli jo vähän parempi sää ja pääsin ratsastamaan kentälle. Vincent selvästi rauhallisempi ja niin ihana läpiratsastuksen jälkeen. Menin pelkästään eteenalas ja tein paljon siirtymisiä. Heppa oli super pehmeä ja kiva. Celticillä oli myös vuokraaja. Se meni tosi kivasti!

Tiistai: Molemmillä hepoilla oli pelkästään kävely päivä kentän jäätyessä. Tein kuitenkin väistöjä ja muita sivuttaisliikeittä. Molemmat hepat olivat pehmeitä ja taipusia.

Keskiviikko: Mulla oli molemmat hevoset ratsastettavana. Menin ensiksi Vincentin, joka oli sileällä ihan super super hyvä!
Lopuksi otin pari pientä verkka hyppyä kurssia varten. Heppa oli aika reipas ja innostunut, mutta ihan kivaa oli. Autoin myös Oliviaa hyppämään Donnen kanssa, kun heillä oli ongelmia 20cm korkuisen ristikon kanssa... Ei mennyt siitä millään yli, mutta olisihan se voinutsyödäkkin pienen Doni-ponin. Celtic oli ihanan energinen ja kuvitteli ristikon olevan 130cm. Se on kyllä niin ihana hypätä. Tulee aina hymy huuleen väkisinkin! Hienot hepat.

Torstai: Menin eilenkin molemmat hepat. Oli vähän inhottava sade, joka jatkui koko päivän :( Menin Vincentillä karvasatulalla ihan kevyeesti ja pikaisesti, että jaksaisi varmasti hypätä 2 päivää. Celtic sai myös ihan nopean ratsastuksen ilman satulaa. Ei ollut muuta kummempaa.

Perjantai: Tänään mä pääsin jo klo. 13 koulusta niin olin jo klo 14 ensimmäisen hevosen selässä eli Celticin. Heppa oli niin rasittava ja yli energinen, että laitoin Olivian ratsastamaan sitä. Tekivät hienot kolmoset (laukanvaihdot joka kolmannella) ja niiden väliin mahtui myös pari pukkia ja äkki lähtöa. Alussa Celtic oli tosi ärsyttävä ja villi, mutta loppua kohden parani hurjasti. Vincentillä mä en taas tehnyt muuta kun kävellyt alkukäynnit. Olivia meni sen läpi, että olisi mahdollisimman pehmeä huomenna. Hoidin hepat pois ja kylmäsin ne, pesin kaikki kamat ja suojat. Äiti klippasi sillä aikaa Vincentin. Hyvillä mielin huomiselle kurssille!
My Star <3

Yritän kirjoittaa huomenna tai viimeistään su mun kurssista!
- Melina :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti